წყალს შეუძლია დაგვეხმაროს წონის დაკლებაში?
2020-01-19 19:33:14

წყალს შეუძლია დაგვეხმაროს წონის დაკლებაში?

6 მიზეზი რატომ შეუძლია წყალს დახმარება წონის დაკლებაში

მეცნიერები არ არიან დარწმუნებული რომ წყლის დალევა იწვევს წონის დაკლებას, მაგრამ ბევრმა კვლევამ ცხადად აჩვენა რომ წყლის სმის მომატება იწვევს წონის დაკლებას, ქვემოთ განვიხილოთ 6 მიზეზი რატომ არის წყლის დალევა კარგი და როგორ შეუძლია დაგვეხმაროს წონის დაკლებაში.

1. წყალი არის ნატურალური მადის დამქვეითელი

როდესაც მუცელი არის სავსე წყლის დალევის შედეგად, კუჭიდან იგზავნება სიგნალი ტვინში რომ კვება არაა საჭირო და გვიქვეითდება მადა. წყალს შეუძლია დაიკავოს ადგილი კუჭში, აქედან გამომდინარე მოგვანიჭოს სისავსის შეგრძნება და მადის დაქვეითება ხდება. 

ზოგჯერ ადამიანს შესაძლოა სწურია და ფიქრობს რომ შია. წყლის დალევა საჭმლის ჭამამდე 20 წუთით ადრე ზედმეტის ჭამისგან დაგიცავთ, დაგიქვეითებთ მადას. 

 2014 წლის  კველევის შედეგად რა დროსაც 50 მძიმე წონოსანი ქალი სვავდა 500 მლ წყალს ნებისმიერ ჭამამდე 30 წუთით ადრე, 8 კვირის განმავლობაში, შეუმცირდათ სხეულის ცხიმი, ასევე მადა დაუქვეითდათ და გაუუმჯობესდათ სხეულის მასის ინდექსი. 

2. წყლის დალევა ზრდის კალორიების დაწვას

ზოგმა კვლევამ აჩვენა რომ წყლის სმა იწვევს კალორიების წვას. 

2014 წლის გამოკვლევით გამოვლინდა, რომ 12 ადამიანი ვინც სვავდა 500 მლ ცივ ოთახის ტემპერატურის წყალს გახდნენ უფრო ენერგიულები. 

ისინი წვავდნენ 3 პოცენტით მეტ კალორიას 90 წუთის განმავლობაში წყლის დალევიდან ვიდრე ჩვეულებრივ როცა არ სვავდნენ. 

წყალს შეუძლია დაჩქარება ენერგიის ხარჯვის და ზრდის კარლორიების ხარჯვის რაოდენობას როდესაც ისვენებთ მაშინაც კი, რადგან როდესაც სვავთ ცივ წყალს მის შეთვისებაზეც კი ხარჯავს ორგანიზმი კალორიებს. 

3. წყალს შეუძლია სხეულიდან გამოდევნოს მავნე ნივთიერებები

როდესაც სხეული განიცდის გაუწყლოებას, წყლის დეფიციტს, ორგანიზმიდან ვერ გამოიდევნება მავნე ნივთიერებები, შარდის და ფეკალიების სახით.

წყალი ასრულებს თირკმელების გამსუფთავებლის როლს ტოქსიკური და ნარჩენი ნივთიერებებისგან, რაც რჩება საკვები ნივთიერებებიდან ასევე ელექტროლიტებისგან. როდესაც ხდება დეჰიდრატაცია თირკმელებში რჩება ნარჩენი ნივთიერებები და ვერ მუშაობს სათანადოდ ისისნი. 

დეჰიდრატაციის შედეგად ადამიანს შესაძლოა დაემართოს ყასბობა. 

წყალს შეუძლია დაგვეხმაროს საჭმლის მომნელები სისტემის პრობლემების მოგვარებაში და მათი ნორმალური ფუქციონირების აღდგენაში, დისპენსიის იგივე დისბაქტერიოზის საჭმლის მომნელებელი სისტემის მოშლილობის თავიდან არიდებაში ანდა მოგვარებაში. 

4. წყლის დალევას შეუძლია შეამციროს კალორიების მიღება

 
Person pouring water from tap into glass.
Water is a calorie-free alternative to energy drinks or juice.

ხშირად ვსვავთ ჩაის, ყავას ან წვენებს საიდანაც ვიღებთ კალორიებს და შაქრებს. წყლის დალევის შედეგად კი შესაძლებელია თხევადი კალორიების მიღების შემცირება.  შეგვიძლია მწვანე ჩაის დალევა რაც ცხიმის წვის ერთ-ერთი ხელის შემწყობია.

2012 წლის კველევის შედეგად აღმოჩნდა რომ წვენების და სხვა სასმელების ამოღებით 2-3 პროცენტით გაუმჯობესდა ჯგუფში მყოფი ქალების წონის კლების ეფექტურობა. 

2015 წლის გამოკვლევებში მონაწილე ქალები ვინც სვავდნენ 250 მლ წყალს საჭმლის ჭამამდე 20 წუთით ადრე 24 კვირის განმალობაში 13. 6 პროცენცენტით უკეთესი შედეგი ჰქონდათ ცხიმის წვის პროცესში მათთან შედარებით ვინც საყვარელ წვენებს სვავდნენ ჭამის შემდეგ. 

5. წყალი მნიშვნელოვანია ცხიმის მწვის დროს

წყლის გარეშე შეუძლებელია ორგანიზმში მოხდეს სათანადო მეტაბოლიზმი, მომარაგება ცხიმების და ნახშირწყლების რომლებიც ენერგიის წყაროებია.

მეტაბოლიზმს ანუ გარდაქმნის ნივთიერება ცვლის პროცესს როდესაც ცხიმის გარდაქმნა ხდება ქვია ლიპოლიზი. პირველი ეტაპი ამ დროს არის ჰიდროლიზი (ქიმიური დაშლის პროცესი) როდესაც წყლის მოლეკულების ურთიერთქმედება ხდება ტრიგლიცერიდთან (ცხიმები) გლიცერინის შესაქმნელად და ცხიმოვანი მჟავებისთვის. 

შესაბამისი რაოდენობით წყლის დალევა მნიშვნელოვანია რომ მოხდეს ცხიმის წვა მიღებული საკვებიდა და სასმელებიდან, თუნდაც ცხიმის მწველებიდან მწვანე ჩაისგან და სხვა, ასევე რომ დაგროვდეს ორგანიზმში საჭირო რაოდენობით ცხიმი. წყლის მიღება ზრდის ლიპოლიზის პროცეს და ცხიმის წვის პროცესს. 

6. წყალი არის ვარჯიშისას დამხარე საშუალება

ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ცხიმის წვის პროცესში არის ვარჯიში.

წყალი გვეხმარება კუნთების, დამაკავშირებლი ქსოვილების, მყესების სათანადო მოქმედება-ფუნქციონირებაში.  ის ეხმარება გულს ფილტვებს და სხვა ორგანოებს ნორმალურად მუშაობაში აქტიური ვარჯიშისას. 

წყლის სმა დაგვეხამრება კარგად რომ ვივარჯიშოთ თავიდან აგვარიდოს ან შეამციროს კუნთების ტკივილი.

ასე რომ ყოველთვის ვსვათ წყალი ვარჯიშის დროს ვარჯიშის შემდეგ და ჭამამდე 20 წუთით ადრე რათა არ დაგვემართოს გაუწყლოვნება, რომ ვიყოთ ჯანმრთელად და კარგ ფორმაში.

ავტორი: ლევანი თანდილაშვილი 
გთავაზობთ უფასო ფიტნეს კონსუტაციაც და უმაღლესი ხარისხსი სპორტულ საკვებ დანამატებს ტელ: 557 00 51 00

კატეგორიები